KİŞİSEL VERİ SAKLAMA, İŞLEME VE İMHA PROSEDÜRÜ
İşbu Prosedür, Baymer Yatırım ve Turizm Anonim Şirketi (Bundan böyle “Baymer” olarak anılacaktır.) tarafından gerçekleştirilmekte olan kişisel veri saklama ve imha faaliyetlerine ilişkin iş ve işlemler ile çalışanlarımızın görevlerini ifa ederken ellerine geçen ya da bilgileri dahiline giren tüm Kişisel Verileri gizli tutmalarını ve Türkiye’de yürürlükte bulunan 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (Bundan böyle “KVKK” olarak anılacaktır.) ve hukuki dayanağını ondan alan ikincil mevzuat ile Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nun almış olduğu kararlara (Hepsi birlikte (Bundan böyle “KVK Mevzuatı” olarak anılacaktır.)) uymalarını sağlamak amacıyla tasarlanmış ve çıkartılmış bulunmaktadır.
İşbu Prosedür, görevleri kapsamında Kişisel Verileri tamamen veya kısmen otomatik yol ve araçlarla işleyen ya da bir kayıt sisteminin bir parçasını oluşturan ya da bir kayıt sisteminin bir parçasını oluşturması amaçlanan Kişisel Verileri başka yol ve araçlarla işleyen tüm çalışanlarımıza; Baymer çalışanları, çalışan adayları, taşeron çalışanları, hizmet sağlayıcıları kiracılar, ziyaretçiler ve bunlarla sınırlı olmamak üzere diğer üçüncü kişilere ait kişisel verilerin işlenmesi faaliyetlerine ilişkin olarak uygulanır.
3.1. Kişisel Verilerin Korunması Başvuru Prosedürü
3.2. Kişisel Verilerin Korunması Aydınlatma Metni (Genel)
3.3. Kişisel Verilerin Korunması Aydınlatma Metni (Çalışan)
3.4. Üçüncü Kişiler İle Akdolunacak Gizlilik Sözleşmesi
3.5. Çalışan Veri Gizliliği Taahhütnamesi
3.6. Güncel İş Sözleşmesi
3.7. Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası
3.8. Temiz Masa – Temiz Ekran Prosedürü
Açık Rıza |
Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rızayı ifade eder. |
Çalışan |
İş Sözleşmesine dayanarak Baymer’de istihdam edilen kişileri ifade eder. |
Çalışan Adayı |
Baymer’e iş başvurusunda bulunarak veya herhangi bir yolla özgeçmişini ve ilgili bilgilerini Baymer ’e erişilebilir kılan gerçek kişileri ifade eder. |
Carocard |
Baymer tarafından işletilmekte olan Carousel Alışveriş ve Yaşam Merkezi’nin sunmuş olduğu sadakat (bağlılık) kartını ifade eder. |
Carousel |
Baymer tarafından işletilmekte olan Carousel Alışveriş ve Yaşam Merkezi’ni ifade eder. |
Hissedar/Ortak |
Baymer’in hissedarı/ortağı olan gerçek kişileri ifade eder. |
İlgili Kişi |
Kişisel verisi işlenen gerçek kişileri ifade eder. |
Kiracı |
Carousel’de mağaza/stand kiralayan gerçek kişileri ifade eder. |
Kişisel Veri |
Gerçek kişilere ait her türlü veriyi ifade eder. |
Kişisel Verilerin İşlenmesi |
Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi ifade eder. |
Komite |
Baymer tarafından kişisel veri güvenliğinin temini, denetimi ve başvuruların değerlendirilmesi amacıyla görevlendirilmiş kişilerden oluşan komiteyi ifade eder. |
Müşteri |
Carousel’in sunmuş olduğu kampanya/çekiliş/etkinlik/Carocard vb. hizmetlerden yararlanan gerçek kişileri ifade eder. |
Özel Nitelikli Kişisel Veri |
Bir kişinin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi |
Taşeron Çalışanı |
Baymer’in hizmet aldığı firma çalışanlarını ifade eder. |
Üçüncü Kişiler |
Prosedürde tanımlanmamış olmasına rağmen işbu Prosedür çerçevesinde kişisel verileri işlenen tedarikçi, mağdur, aile bireyleri vb. dâhil fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere diğer gerçek kişileri ifade eder. |
VERBİS |
Veri sorumluları veri sicil bilgi sistemini ifade eder. |
Veri İrtibat Kişisi |
Kişisel verileri koruma kurumu ile kurulacak iletişim için Baymer tarafından VERBİS’e kayıt esnasında bildirilen gerçek kişiyi ifade eder. |
Veri İşleyen |
Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak onun adına kişisel veri işleyen gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder. |
Veri Sorumlusu |
Baymer’i ifade eder. |
Ziyaretçi |
Carousel’i veya internet sitelerini ziyaret eden gerçek kişileri ifade eder. |
5.1. Baymer dahilinde tüm iş birimleri ve çalışanları işbu Prosedür ve Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası kapsamında belirtilmiş olan teknik ve idari tedbirlerin gereği gibi uygulanması, birim çalışanlarının eğitimi ve farkındalığının artması, takibi gibi sürekli denetimi ile kişisel verilerin hukuka uygun şekilde işlenmesini teminen tüm veri işleme ortamlarında veri güvenliğini sağlamaya dönük olarak teknik ve idari tedbirlerin uygulanmasına destek verir ve sorumlu birimlerle işbirliği içinde çalışır.
5.2. Kişisel verilerin saklama ve imha süreçlerinde görev alanların görev yapmakta olduğu hususlar şu şekilde oluşmuştur;
5.2.1. Bu Prosedür ve bu Prosedürde yapılan tüm revizyon ve değişiklikleri incelemek ve onaylamak Komite’nin sorumluluğundadır. Komite aynı zamanda prosedürü geliştirmek ve gerekli eğitimleri vermek ile prosedürün yorumlanması konusunda çalışanlara yol göstermek ile görevlidir. Komite, bu prosedüre uyulup uyulmadığını denetler ve uyulması için gerekli desteği verir.
5.2.2. Komite işbu prosedürün 6.8. maddesinde yer alan periyodik imha süreçlerinin kontrolünden, belirtilen verilerin ilgili muhafaza süreleri boyunca muhafaza edilmesinden, bu sürelerin takibinden ve muhafaza süresi dolan verilerin imha edilmesinden sorumludur.
5.2.3. Komite’nin takibinden sorumlu olduğu Baymer periyodik imha süreci 6 ay olarak belirlenmiştir.
5.2.4. İcra Kurulu veri irtibat kişisinin Prosedürden sapma ve istisna taleplerini incelemek ve onaylamak ile yükümlüdür.
6.1. Kişisel Veri Saklama Ve İşleme Faaliyetleri
İş faaliyetleri sırasında çalışanlarımız, detayları Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası’nda belirtilmiş olan Kişisel Verileri işbu prosedürde ve Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası’nda öngörülmüş usullerle toplamakta, işlemekte ve saklamakta ve imha etmek ile yükümlüdür.
Bu kapsamda saklama ve imhaya ilişkin detaylı açıklamalara aşağıda sırasıyla yer verilmiştir.
6.1.1 Saklamaya İlişkin Açıklamalar
Kişisel veriler, Baymer iş faaliyetleri çerçevesinde ilgili mevzuatta öngörülen veya işleme amaçlarına uygun ve işbu prosedürün 6.8 maddesinde belirtilmiş olan sürelerde saklanır.
6.1.2 Saklamayı Gerektiren Hukuki Sebepler
Baymer, iş faaliyetleri çerçevesinde işlenen kişisel verileri aşağıda belirtilen ilgili mevzuatta öngörülen sürelere uygun olarak muhafaza eder.
6.1.3 Saklamayı Gerektiren İşleme Amaçları
Kişisel veriler, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası’nda detaylandırılmış bulunan ve aşağıda sıralanmış amaçlarla saklanmaktadır:
6.1.4 İmhayı Gerektiren Sebepler
Kişisel veriler;
durumlarında, Baymer tarafından ilgili kişinin talebi üzerine ya da re ’sen silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
6.2 Kayıt Ortamları
Kişisel veriler Baymer tarafından Tablo 1’de listelenen ortamlarda hukuka uygun olarak ve güvenli bir şekilde saklanır.
Tablo 1: Kişisel veri saklama ortamları
Elektronik Ortamlar |
Elektronik Olmayan Ortamlar |
(1) Yazılımlar |
(1) Manuel Veri Kayıt Ortamları |
(a) Web , e-posta |
(a) Formlar |
(b) CRM Portal |
(b) Tutanaklar |
(c) Microsoft Office,WindowsServer,SQL Server |
(c) Belgeler |
(2) Güvenlik Duvarı |
(2) Görsel – Yazılı Diğer Ortamlar |
(a) Sonicwall |
|
(3) Saldırı Tespit Ve Engelleme Sistemi |
(b)Klasörler |
(a) Sophos |
(c)Birim dolapları |
(4) Antivirüs |
|
(a) Sophos |
|
(5) Loglama |
|
(a) Sophos |
|
(6) Kurum/Kişisel Bilgisayarlar |
|
(7) Cep Telefonları/Tabletler |
|
(8) Ortak Folder Sistemi |
|
(9) Optik Diskler, Yedekleme Cihazı,USBbellek |
|
(10) Kamera Kayıt Sistemleri, |
|
(11) Ses Kayıt Sistemleri |
|
(12) Yazıcı, Fotokopi, Tarayıcı Makinaları |
|
6.3 Kişisel Veri İşleme Koşulları
Kişisel verilerin bu prosedüre ve Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası’na uygun olarak işlenebilmesi ve kullanılabilmesi için, ilgili kişiye işleme faaliyetlerine dair aydınlatma yapılması, Kişisel Verilerin işlenmesi konusunda izin istenmesi ve ilgili kişinin açık rızasının alınması gerekir. Bu amaçla çalışanlarımız tarafından, kurumumuz tarafından onaylı form ve aydınlatma metinlerinin kullanılması gerekmektedir.
Ancak aşağıda sayılan istisnalardan birinin söz konusu olması halinde ilgili kişiden açık rıza alma şartı uygulanmamalıdır:
6.3.1 Veri Sorumlusu’nun Aydınlatma Yükümlülüğü
Veri Sorumlusu olarak işbu prosedürün 6.5 maddesinde anıldığı şekilde Kişisel Verilerin işlenmesi için her zaman ilgili kişinin açık rıza alınması şartı bulunmasa dahi, Baymer’in her zaman ilgili kişilere aşağıdaki konularda bilgi verme yükümlülüğü bulunmaktadır:
Aydınlatma yükümlülüğü “Kişisel Verilerin Korunması Aydınlatma Metinleri”ni kullanmak suretiyle yapılabilir.
6.3.2 Özel Nitelikli Kişisel Verilerin işlenmesinde Uyulacak Kurallar:
İş kanunları ve mevzuatından doğan belirli hakların kullanılması veya belirli yükümlülüklerin yerine getirilmesi amaçlarıyla gerekli olmadıkça ve KVK Mevzuatı başta olmak üzere yürürlükteki sair mevzuat gereğince izin ve yetki verilen durumlar haricinde, Özel Nitelikli Kişisel Veriler işlenmeden önce bu verileri işlemek için ilgili kişinin açık izin ve rızasını mutlaka ve daima almak gerekir.
6.3.3 Çalışanların ve Çalışan Adaylarının Kişisel Verilerinin İşlenmesinde Uyulacak Kurallar
Çalışanlara ait Özel Nitelikli Kişisel Veriler de dahil olmak üzere Kişisel Verilerin İş Kanunu ve diğer ilgili mevzuat uyarınca yahut Baymer tarafından belirlenen başka amaçlarla işlenebilmesi için, halihazırda Baymer çalışanı bulunan kişilere “Çalışan Veri Gizliliği Taahhütnamesi”nin imzalatılması suretiyle aydınlatma ve açık rıza temini yükümlüğünün yerine getirilmesi gerekmektedir.
Halihazırda Baymer çalışanı durumunda bulunmayan, işe alım süreci olumlu şekilde tamamlanacak olan kişilere ilişkin kişisel verilerin işlenebilmesinin için, ilgili kişiye “Güncel İş Sözleşmesi”nin imzalatılması ve aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirilmesi mümkündür.
6.3.4.Müşterilere Ait Kişisel Verilerin Pazarlama Amaçlarıyla İşlenmesi ve Kullanılmasında Uyulacak Esaslar
Müşterilerin kişisel verilerini doğrudan veya dolaylı olarak pazarlama yapmak maksadıyla toplanması ve işlenmesi için, kişisel verilerin toplanmasından önce ilgili kişi müşterinin açık rızasının alınmış olması gerekir.
6.3.5 Görevi Gereği Kişisel Veri İşleyen Çalışanların Özel Olarak Dikkat Etmesi Beklenen Hususlar
Görevlerinin bir gereği olarak ve görevleri esnasında, Baymer adına Kişisel Verileri işlerken, çalışanlarımızın işbu prosedürde ve “Temiz Ekran – Temiz Masa Prosedürü”nde yer alan hususların yanı sıra aşağıda sayılan hususları gözetmeleri beklenmektedir:
6.3.6 Görevi Gereği Özel Nitelikli Kişisel Veri İşleyen Çalışanların Uyması Gereken Kurallar
Görevlerinin bir gereği olarak ve görevleri esnasında Baymer adına Özel Nitelikli Kişisel Veri işlemekte olan çalışanların işbu prosedürün diğer maddeleri ve 6.3.5. maddede sözü edilen hususları gözetmelerinin yanı sıra KVK Mevzuatı uyarınca Çalışan Veri Gizliliği Taahhütnamesi’ni imzalamaları gerekmektedir.
6.3.7 Kişisel Verilerin Transferi ve Devri Gerçekleştirirken Uyulması Gereken Kurallar
6.4 Teknik Ve İdari Tedbirler
Kişisel verilerin güvenli bir şekilde saklanması, hukuka aykırı olarak işlenmesi ve erişilmesinin önlenmesi ile kişisel verilerin hukuka uygun olarak imha edilmesi için Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca ve Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenerek ilan edilen yeterli önlemler çerçevesinde olmak üzere Baymer tarafından teknik ve idari tedbirler alınmaktadır.
6.4.1 Teknik Tedbirler
Baymer tarafından işlenmekte olan kişisel veriler bakımından alınan teknik tedbirler aşağıda sayılmıştır:
6.4.2 İdari Tedbirler
Baymer tarafından işlenmekte olan kişisel verilere ilişkin olarak alınan idari tedbirler aşağıda sayılmıştır:
6.5 İlgili Kişinin Hakları
Baymer tarafından kişisel verileri işlenmekte olan İlgili Kişi Baymer ’e başvurarak kendisi ile ilgili;
Kişisel Verilerin doğrudan, pazarlama çabalarının bir parçası olarak toplandığı durumlarda, ilgili kişi, kendisine ait Kişisel Verilerin üçüncü şahıslara verilmesine veya pazarlama amaçlarıyla kullanılmasına itiraz etme hakkına ya da Kişisel Verileri üçüncü şahıslara verilmeden veya pazarlama amaçlarıyla kullanılmadan önce durumun kendisine bildirilmesini talep etme hakkına sahiptir.
İlgili kişilerin bu başvurularının, değerlendirilmesinin ve yanıtlanmasının Kişisel Verilerin Korunması Başvuru Prosedürü içinde anıldığı şekilde gerçekleşmesi gerekmektedir.
6.6 Güvenlik Koşulları
Baymer çalışanları, Kişisel Verileri kazayla veya yasadışı bir şekilde imha olma, kaybolma, tahrif edilme, yetkisiz ifşa veya yetkisiz erişim risklerine karşı koruma amacıyla aşağıdaki de dahil tüm makul güvenlik önlemlerini alırlar;
Kişisel Verileri korumak için alınan güvenlik tedbirleri periyodik olarak Komite tarafından incelenmekte ve değerlendirilmektedir. Böylelikle kişisel verilerin korunması için ilave güvenlik tedbirlerine veya prosedürlerine ihtiyaç olup olmadığı tespit edilir.
6.7 Kişisel Verileri İmha Teknikleri
İlgili mevzuatta öngörülen süre ya da işlendikleri amaç için gerekli olan saklama süresinin sonunda kişisel veriler, Baymer tarafından re ‘sen (periyodik imha süreleri) veya ilgili kişinin başvurusu üzerine yine ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak aşağıda belirtilen tekniklerle imha edilir.
AKSİGORTA KİŞİSEL VERİ SAKLAMA, İŞLEME VE İMHA PROSEDÜRÜ
6.7.1 Kişisel Verilerin Silinmesi
Kişisel veriler Tablo-2’de verilen yöntemlerle silinir.
Tablo 2: Kişisel Verilerin Silinmesi
Veri Kayıt Ortamı |
Açıklama |
Sunucularda Yer Alan Kişisel Veriler |
Sunucularda yer alan kişisel verilerden saklanmasını gerektiren süre sona erenler için sistem yöneticisi tarafından ilgili kullanıcıların erişim yetkisi kaldırılarak silme işlemi yapılır. |
Elektronik Ortamda Yer Alan Kişisel Veriler |
Elektronik ortamda yer alan kişisel verilerden saklanmasını gerektiren süre sona erenler, veri tabanı yöneticisi hariç diğer çalışanlar (ilgili kullanıcılar) için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilir. |
Fiziksel Ortamda Yer Alan Kişisel Veriler |
Fiziksel ortamda tutulan kişisel verilerden saklanmasını gerektiren süre sona erenler için evrak arşivinden sorumlu birim yöneticisi hariç diğer çalışanlar için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz hale getirilir. Ayrıca, üzeri okunamayacak şekilde çizilerek/boyanarak/silinerek karartma işlemi de uygulanır |
Taşınabilir Medyada Bulunan Kişisel Veriler |
Flash tabanlı saklama ortamlarında tutulan kişisel verilerden saklanmasını gerektiren süre sona erenler, sistem yöneticisi tarafından şifrelenerek ve erişim yetkisi sadece sistem yöneticisine verilerek şifreleme anahtarlarıyla güvenli ortamlarda saklanır. |
6.7.2 Kişisel Verilerin Yok Edilmesi
Tablo 3 : Kişisel Verilerin Yok edilmesi
Fiziksel Ortamda Yer Alan Kişisel Veriler |
Kâğıt ortamında yer alan kişisel verilerden saklanmasını gerektiren süre sona erenler, kâğıt kırpma makinelerinde geri döndürülemeyecek şekilde yok edilir. |
Optik / Manyetik Medyada Yer Alan Kişisel Veriler |
Optik medya ve manyetik medyada yer alan kişisel verilerden saklanmasını gerektiren süre sona erenlerin eritilmesi, yakılması veya toz haline getirilmesi gibi fiziksel olarak yok edilmesi işlemi uygulanır. Ayrıca, manyetik medya özel bir cihazdan geçirilerek yüksek değerde manyetik alana maruz bırakılması suretiyle üzerindeki veriler okunamaz hale getirilir. |
6.7.3 Kişisel Verilerin Anonim Hale Getirilmesi
Kişisel verilerin anonim hale getirilmesi, kişisel verilerin başka verilerle eşleştirilse dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesidir. Kişisel verilerin anonim hale getirilmiş olması için; kişisel verilerin, veri sorumlusu veya üçüncü kişiler tarafından geri döndürülmesi ve/veya verilerin başka verilerle eşleştirilmesi gibi kayıt ortamı ve ilgili faaliyet alanı açısından uygun tekniklerin kullanılması yoluyla dahi kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemez hale getirilmesi gerekir.
6.8 Veri Türlerine Göre Saklanma Ve İmha Süreleri
Aşağıdaki tabloda belirtilen verilerin ilgili muhafaza süreleri boyunca muhafaza edilmesinden, Komite sorumludur.
Komite’nin takibinden sorumlu olduğu Baymer periyodik imha süresi 6 ay olarak belirlenmiştir. Komite bu sürelere uygun olarak imhaların gerçekleştirilmesinden ve muhafaza süresi dolan kişisel verilerin imhasına ilişkin gerekli hatırlatmaları yapmak bakımından görevli ve yetkilidir.
Tablo 4: Kişisel veri saklama ve imha süreleri
VERİ TÜRÜ |
MUHAFAZA SÜRESİ |
İMHA SÜRESİ |
E-posta, Şirket içi yazışmalar |
10 Yıl |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Sözleşmeler |
Sözleşmenin Sona Ermesini Takip Eden 10 Yıl Boyunca |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Müşteri/Ziyaretçi Kayıtları |
Müşteri/Ziyaretçi İle Girilen Son Etkileşimi Takip Eden 3 Yıl Boyunca, Temin Edilen Eşyanın İade Edildiği Tarih |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Çalışan Kayıtları |
İş Akdinin Sonlanmasından İtibaren 10 Yıl Boyunca |
Saklama süresinin bitimini |
Çalışan Adaylarına İlişkin Kayıtlar |
İlgili Pozisyona Yönelik İşe Alım İhtiyacının Ortadan Kalmasından İtibaren 1 Yıl Boyunca |
Saklama süresinin bitimini |
Muhasebe ve Finans Kayıtları |
Süresiz |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Şirket İçi Şikayetler ve İlgili Belgeler |
3 Yıl |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Hissedar/Ortak Kayıtları |
Süresiz |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Hukuki Kayıtlar |
20 yıl |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Resmi Yazışmalar |
Süresiz |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Kiracı Kayıtları |
Kira İlişkisinin Sona Ermesinden İtibaren 10 Yıl Boyunca |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Vergi Kayıtları |
Süresiz |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Protokol Kişisi/Basın Çalışanı Kayıtları |
İlgili Kişinin Pozisyonundan Ayrılmasından İtibaren 1 Yıl Boyunca |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Otopark/Kamera Kayıtları |
1 Ay |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Ses Kayıtları/İşitsel Kayıtlar |
6 Ay |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
İnternet (5651 S.K. Gereği) Kayıtları, Web Sitesi Giriş Kayıtları |
2 Yıl |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Tadilat/Tamirat İşlemine Yönelik Kayıtlar |
Tadilat/Tamirat İşleminin Sona Ermesinden İtibaren 6 Ay Boyunca |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Taşeron/Tedarikçi Çalışan Kayıtları |
İlgili Firmadan Ayrılmasından İtibaren 10 Yıl Boyunca |
Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
6.9. Periyodik İmha Süreleri
Baymer, periyodik imha süresini 6 ay olarak belirlemiştir. Buna göre, Baymer’de her yıl Mayıs ve Kasım aylarında periyodik imha işlemi gerçekleştirilir.
Prosedür, ihtiyaç duyuldukça gözden geçirilir ve gerekli olan bölümler güncellenir.
Prosedür, Baymer’e ait www.carousel.com.tr uzantılı internet sitesinde yayınlanmasının ardından yürürlüğe girmiş kabul edilir. Yürürlükten kaldırılmasına karar verilmesi halinde, Prosedür’ün ıslak imzalı eski nüshaları İcra Kurulu tarafından iptal edilerek (iptal kaşesi vurularak veya iptal yazılarak) imzalanır ve en az 5 yıl süre ile Komite tarafından saklanır.